BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, January 5, 2011

Tanjung Piai...

Salam..hye korg......Apa khabar? Sihat tak nie?? aku harap korg sume dlm keadaan sihat sejahtera lah hendaknyerr yerr..Aku?? oh,aku sihat alhmdlh..
ermm..rini aku nk meng'share'kan pengalaman hidup aku ketika aku berada di tingkatan 5.
Masa tu setiap sekolah yg berada di bumi hang tuah diarahkan oleh kementerian pelajaran tuk memilih wakil atlets setiap skola tuk menyertai seminar SPM 2007 yg diadakan di tanjung piai,johor.. So, dri sekolah aku..aku antara salah seorg yg telah dipilih. aku bersama 4rakan seperjuangan yg lain..4perempuan dan seorang lelaki..ktorg akn berada di tanjung Piai selama 3 hari 1 mlm..seronoknyer bkn main..almklum..jauh dri bumi hang tuah le katakan..huhu..sebelum g ke sana..ckgu2 n org pejabat siap bg warning kt ktorg yg drg xnk dgr cerita2 yg buruk yg blh mmburukkan lg nama skola aku tue..jgn risau puan..ktorg sume bdk baik...hehe..(baiklah sgt kan,tapi mmg bdk baik pun)..huhu..perasan sekejap..then, hari yg dijanjikan,ktorg dijadualkan berkumpul di hadapan stadium tun fatimah..korg nk thu.. ktorg la skola yg terawal sekali sampai kat stadium tun fatimah...pas sampai tu..merempat lah kitrg 5 org kat situ sambil tgk org2 tua sedang beraerobik...merayau2 la ktorg nie..smntra tggu skola2 lain sampai...then xlama pas tu..satu2 skola sampai..mak oii..tggi2 lampai dak2 atlet ni..n yg pompuan mmg seksi tu..ktorg ni rsa kerdil jerr..almklm..drg nmpk cm abg2 n kakak2 pdhl sebaya je kot..huhu..biasalah kalo student atlet korg ley fikir sndri la cmner body2 drg kan..
then nk jadikan citer,ckgu yg hndl ktirg ni punyer la garang..mak aii..xpasal2 dia mrh ktorg..sbb pe xpakai bju atlet..ktorg jwb jelerr.. xde..dah kene marah tu,lantak lah kan..wat xfhm jerr..sbbnya tu jela ckgu ktorg suh jwb..suh kitrg pun jwb jela xde..pastu nk marah2 lak...ktorg nek bas atlet...mmg best la..mcm bas skola aku ms kat kota singa dulu..huhu.. Naik je bas..dak2 pompuan kat balakng dah mcm apa aku pun xthu..tudung,bju skola sume dah tercabut mana pastu melalak mcm pompuan gilerr..tnsion gak arr aku ngn mmber2 aku nie..tapi sbr jela..almklm lah satu melaka nyer skola kan..dlm bas tu ktorg asyik berborak n wat video interview srg2 hehe..sambil tgk suasana kampung yg indah lg permai..kalo nek bas,aku suka duduk kat sebelah tingkap,korg nk thu knp?? sbbnyer aku suka tgk keindahan alam semula jadi n aku suka tgk suasana sekeliling..aku seorg pemerhati dan dri situ aku blh menilai sstu..then, bas berhenti rehat kat Batu Pahat.. Ktorg diberi sejam tuk makan n watlah apa2 yg ptt... so,aku ngn mmber2 aku mkn mee grg n kawan lelaki aku mkn ns ayam..ktorg duk semeja n mkn sama2..sambil mkn tu..aku teringat kat mmber aku yg berasal dri batu pahat..nama dia Ani.. 'Toi, kau igt x..ni kan kg ani..'aku ckp kt mmber aku yg aku pggl Atoi.. 'A'ah la kg dak ani nie..Jom g umah dia'..'Byklah kau..umah dia pun kite xthu kat mana..' 'saje jela gurau,hehe'....pas mkn... ktorg pun sbglah perjalanan smpai la ke tg piai tu.. yg paling sedih pe tau.. bas xle msk kt kwsn tg,piai tu,drg terpksa turun kan ktorg kat bhgian luarnya..mmg jenuh la nk angkt brg dan berjalan kaki sampai ke tmpt ktorg tu..sesampai je kat tg piai,ktorg dibawa ke dewan makan dia n ckgu yg in chrge pun bg la ceramah..potpetpopet...then ktorg dianta ke asrama..aku ckp ngn korg..mmg cntklah tmpt tu..atas laut tue...sepangjang nk ke asrama kene lalu cm titian tau..dgn tiupan angin bayu laut..n tgk ombak laut..sngt mengayikkan..
then ktorg msk ke dlm bilik yg disediakan..mmg cntik bilik tu..aku suka sgt2..kat sana ktorg sume terikat dgn jadual sbjek yg telah ditetapkan..dr mula pg sampai kul 12am. tapi setiap kelas tu dua jam la..then rehat,mkn..then sbg tghri..then mkn agy then ptg beriadah..then sbg kelas mlm sampailah kul 12am.. korg nk thu apa aktiviti beriadah ktorg? aku ngn mmber aku adelah dok pikir.apelah aktiviti beriadah agknyerr..aku igt nk pakai bju wrna putih tpi disbbkan aku berada dia atas laut..ne la thu dia suh berenang ke apa ke yg melibatkan air..so,aku pakai lah bju gelap..then sume diarah tuk berkumpul dia pentas yg berada di situ..mmg cntiklah kan...korg nk thu rupa2nyerr..aktiviti beriadah ktorg adelah KARAOKE....pe agy2 srg2 la naik pentas n karok..dah mcm kt rumah org khwin pun ade..huhu..tapi apa pun mmg seronok sgt2..msk je mgrb..aku ngn mmber2 aku ni balik bilik n nk bersiap2 lah tuk kelas mlm..n ktorg berempat pakailah bju kurung..ktorg 4 org ni kiranyer lambat ckit lah sbb pas mandi,solat mgrb bru ke kelas..dah la msk lmbt then korg nk thu..ktorg jdi perhatian dak2 lelaki kt situ..msk je kelas,sume org pndg ktorg..segannyer aii...drg duk ckp2 sal ktorg bkn ngumpat xbek tau tapi ngumpat yg bek..sbbnya byk2 dak pompuan yg de kt situ cume ktorg berempat je yg pakai bju kurung..yg len sume pakai tshirt and jeans atau pun seluar track.. malu tu mmgla malu, ktorg g ne2 je..mata dak2 lelaki asyik pndg jerr..then keesokan harinya..adelah 2 org dak pompuan yg paling voke n seksi ni.. dtg kat bilik ktorg..korg thu dorg nk apa??? drg nk pinjam bju kurung dri ktorg.. siap tnya, sape yg bw bju kurung lbh?? aku nk pinjam..tapi bile jmpa ktorg kt luar.. sombongnyerr...then aku ckp la kt mmber aku yg kasi pinjam bju kurung tu.. 'Sombong btl..dah lah pinjam bju kurung org...pastu nk senyum pun ssh..' korg thu knp dia nk pnjm bju kurung..sbbnya dia nk tarik perhatian gak lah.. tapi biarlah dia.. niat ktorg mmg nk pakai pun tapi niat dia tu dah terpesong..lantak dialah..
mlm tu seperti bese..kotg dah xde kelas mlm..so,sepanjang mlm tu aktiviti ktorg karok jela kat atas pentas bertemankan ngn angn mlm.. dan korg nk thu tak.. ckgu yg in chrge yg marah ktorg tu la yg rapat ngn ktorg.. dia siap lepak ngn ktorg lg mlm karok tu n tukar2 no fon..then brk2 msa dia zmn skola.. bile mlm semakin larut..ramai yg da msk bilik.. aku n the gang stil kt pents smbl brk2 ngn ckgu tu..senarnyerr ktorg nk nyanyi tapi segan bile de ramai org..kebetulan lak ktorg de kwn ngn sorg dak lelaki ni..nama dia shahir..mamat ni mmg hensem lah.. n dia mmpunyai suara jantan..bak kata ckgu yg incharge jaga ktorg nie.. sdp suara dia bile dia nyanyi lgu smerah padi nyanyian M.Nasir.. then mlm tu mmber aku nyanyi la lgu Ella feat Shah tajuknya Ku Merindu..pastu aku lak duet ngn si Shahir ni lg My Heart.. then ktorg balik bilik...tukar bju dan lepas kt koridor bilik.. sume bdk2 lepak kat koridor cmpur lelaki n pompuan.. yg aku paling suka tgk kapal2 n korg nk thu kau blh nmpk singapura dri tmpt aku lepak tue.. yela..tg piai tu kan laut seberang singapura.. Atoi usik aku 'Ayu, xnk terbang balik sngpre ke?' 'jom,kite terbang pakai helikopter doraemon'.. sume gelak.. suasana mlm mmg asyik dan cantik...masa ptg ari kedua tu ktrg diajak menjelajah ke hutan2 tg piai..cm zoo gak lah tapi semua binatangnya dah xde.. sampailah dibawa ke penghujung Tg Piai..(tu yg dpt sijil aku dah sampai ke penghujung selatan Malaysia) xsia2 aku g sana..dpt gak sijil.. mmg seronok..then pg hari ketiga tu..ktorg aerobik di pentas n joget poco2..pas bersenam, ktorg sarapan pg n then pack2 brg msg dan bermula perjalanan kembali ke melaka...sampai je melaka..hujan mmg lebat gilerr.. tapi seronok sbb berkumpul sama2 kan.. so, tu la pengalaman manis ketika berada di sana.
dpt ramai kwn n xrugilah ketika berada disana..everythings over there is so enjoying...
tu je la story yg aku nk share ngn korg tuk arini.....


aku yg dah penat menulis-PBHT

0 comments: