BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, January 10, 2011

Kenangan Manis...

Salam...hye apa khbr korg sume hari nie??harap korg sihat lah hendaknyer yerr..huhu.. Sejak da kembali ke kampus nie agk malas gak la aku nk on9 mcm kt umah dulu(time cuti sem)... Oklah.. mlm nie mood bercerita aku da dtg..huhu.. So, skung ni aku nk share ttg sesuatu yg berharga dlm hidup aku la kan..(semua yg terjadi dlm kamus hidup aku adelah sstu yg berharga yg xternilai harganya..setiap apa yg berlaku dlm hidup aku nie,aku jdikan sbgai pengalaman tuk masa dpn..) 
Cerita yg aku nk citer nie berlaku pd zaman dulukala...aku dan segolongan mawas telah dihantar tuk menghadiri satu kursus ni la kan..so, ktorg ni dicampakkan di suatu tmpt yg agk ceruk gak la kan.. n nak jadikan citer akunyer secret admire ni ade sekali.... actually dia xthu pun yg aku dah thu yg dia adelah scrt admire aku..tapi aku wat bese jela kan although masa tu aku pun de hati gak la kat dia.. cume dua2 malu nk berterus-terang..huhu..hnya kwn2 yg rapat dgn aku je yg tahu yg aku de simpan perasaan kt dia tu. time kursus tu,aku mg xbw hp..bkn apa..takut hilang kan, gpun dah sepanjan kursus mestilah de mcm2 aktiviti..mstilah xde msa nk kol sape2..gpun sume kwn2 da dpn mata, wat pe nk bw hp agy kan.. then seperti yg aku jangkakan,hp xdibenarkan berada bersama tuannyer dan ktorg diarah menyerahkan hp kpd org yg bertanggungjwb..masa org yg bertggjwb bertanyakan siapa yg mmbw hp sila angkat tgn,majority angkt tgn kecuali aku ngn si dia yg aku minat,dan aku perasan dia mula memandang ke arah aku...aku wat xnmpk jerr..konon malu lah kan..
then yg menggembirakan aku apabila aku satu kumpulan dgn dia..hati aku masa tu punyer lah melonjak riang..hehe...biler berada dlm satu kumpulan tu,aku berasa dkt je dgn dirinya.. Masing2 pndai mengawal perasaan msg2..huhu..Biler berada dlm satu kumpulan yg sama, aku dpt lihat betapa bernasnya segala idea2 nya..dia seorg yg kreatif dan berfikiran jauh..aku suka dgn cara pemikiran dia namun yg aku krg suka dgn sikap dia adelah dia xondai jaga hati org lain..ckp main lepas jerr..wlpn kawan dia sndri.. keesokan harinya,ktorg sume ni kene dgr ceramah tau..setiap kumpulan kene duduk satu barisan memanjang and korg nak thu...dia duduk kat belakang aku..lgi la bergetar jiwa aku setiap kali dia dudk kat belakang aku..errmmm...aku rsa korg pun tahukan apa rasanya bile mendgr ceramah selama berjam2,dah lah kt dlm air-cond lak tu..mmg sejuk gilerr..sambil mencatat isi2 ceramah tu,aku pun pe agy, mula lah kreativiti aku dtg..hbs satu kertas catatan aku tu aku lukis bunga..then aku lukis rumah ditepi pantai..aku ni pantang je dpt pen atau pensel n kertas..kalo aku mula boring je dgr ceramah ataupun ape jela yg ptt dicatat..mesti kreativiti kemalasan aku tu akn dtg..hahahahhaha...then ktorg kene anta catatan yg ktorg dah wat tue.. korg nk thu tak..punyer lah aku terkejut,aku rasa di perasan aku dah bosan n mulalah aku menconteng kertas catatan aku tu..rupanyer dia pun sama..korg nk thu apa yg dia lukis??? dia lukis seorg rider tga bwa motor.. rider tu siap berjaket n helmet ala2 schumecker(apa enth nama rider F1 tu aku xthu,fhm2 sndri jela yerr..ejaan dia pun aku xthu..huhu)siap warnakan lgi dgn pen warna merah..haha..geli hati aku tgk kertas dia..huhu...Then ptg tu ktorg kene men game apa enth nama dia,aku dah lupa lah.. tapi mmg best arr..ktorg kene pergi ke setiap checkpoint n kene jwb setiap soklan yg diberi.. sume soklan tu berdasarkan pelajaran dri tngktn 1 hngga tgktn 5...kalo xpat jwb,ktrg kene penalty..mmg seronok,berlari sana,berlari sini..huhu..mmg best..then disebabkan 1 soklan ni ktorg xpat jwb,penalty nya kene jwb teka-teki yg diberi..mak oii..mmg susah lah teka-teki yg diberi..ktorg kene anta jwpnnyer sblm mgrb..aduuh..pening pale gak ktorg ni nk memikirkn jwpnnya..siap bertanya dgn group2 yg len...then tibe mlm lak, ktorg kene dgr ceramah agy n kali nie ktorg dipertontonkan video bagaimana terjadinya kita didunia ini.. pada mulanya aku tak fhm gak apa bnda la video ni tayang... rupa2 nya korg nk thu apa..video beribu2 sperma 'berlari' atau berlumba2 ingin ke 'telur' seorg wanita..barulah aku fhm...n aku terkejut biler aku terdengar bisikan dia ke telinga aku.. korg nk thu apa yg dia bisikkan....dia kata..'Romantiknyerr'...time tu bergetar jiwa aku...aku cm xcaye je dia yg agk cmner ekk nk ckp..cm org xde perasaan la ley ckp cmtu..hahahahahah...tapi time tu kelakar gak la bile dgr dia ckp cmtue.. then,time mkn,ktorg duk semeja sama2 n mk ngadap antara satu sama lain..mmg seronok bile si dia yg kita minat ade dekat ngn kita kan.. secara jujurnya, setiap kali nmpk dia tga berbork ngn gurl lain,aku de sikit rsa cemburu namun aku slalu think positive..aku bkn jns nk main serang jerr...huhu.. kdg2 tu,aku saje je wat dia cemburu bilerr aku duduk semeja ngn lelaki lain..biler aku de rsa marah ngn dia..tapi aku tgk dia tu cm xde perasaan je..haha.. dia tetap maintain cool je.. terus-terang aku suka bekerjasama dgn dia dlm segala hal sekali pun..wlpn ramai yg mengusik2 antara aku ngn dia namun ktorg ttp gak menafikan perasaan msg2..yela,agy pun..aku xbersedia tuk tu semua..biarlah aku memiliki hatinya tapi tidak pada tubuh badannya... wlpn skung dia bahagia with the other gurl namun aku tetap mendoakan yg terbaik utk dirinya.. kdg2 setiap apa yg kita inginkan xsemestinya kita akan dpt kan wlpn dua hati bertautan..wlpn bgtu, inilah pengalaman manis aku sepanjang zmn persekolahan..senarnya aku de lg pnjg ciet antra aku ngn si dia nie..tapi aku malas lah nkm tulis byk2..sakit dah jari2 aku ni menaip.. so sampai sini jela serba sedikit story yg aku nk kongsi ngn korg ekk..


aku yg da sakit pale-PBHT

0 comments: