BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, January 13, 2011

Ladang Devon

Salam 1 Malaysia aku ucapkan pada korg semua....Harap2 korang sume sihat sejahtera lah hendaknyer yerr..huhu..diam xdiam dah dua hari aku xpost ceriter terbaru kt blog aku nie...ermm,senarnya aku agk bz ngn kelas gak lah..dri pg straight sampai ke ptg..tu yg aku xlarat tu.. ermm,ok lah,aku malas nk tulis intro byk2 nie.. ermm,kali ni aku nk share ngn korg story dimana masa tu aku berada di tingkatan 4. Masa tu aku baru je jdi pengawas..korg nk thu kenapa tingkatan 4 bru aku jdi pengawas sekolah.. senarnya aku ni xdela hamak sgt pun nak kan sijil pengawas tu,almklh lah kan..kan tgl lg setahun je nk bes skola,mestilah dpt sijil pengawas..ade gak aku dgr senior2 mengata,tapi peduli apa aku kan.. ikut suka aku lah..ade cerita disebaliknya tapi aku malaslah nk citer sbb apa..biarlah mnjdi rhsia hati aku.. Then,nk jadikan citer..masa tingkatan 4 tu,ktorg sekumpulan pengawas ni kene g kem pengawas la kan yg diadakan di Ladang Devon,Jasin..aku igt kan tmpt ni xbest tau,almklh nama pun ladang kan..mmg jauh kt dlm kawasan kampung n pokok kelapa sawit.. nk jadikan citer yg jdi facy ktorg adelah ex2 ketua pengawas sekolah ktorg n dicampur ngn facy2 dri kolej university islam Melaka.. Nk jadikan citer salah seorg ex ketua pengawas pernh menjadi secret admirer aku dulu..mcm tu gak lah ngn aku.. minat gak kt dia tu..org kata jatuh cinta pndg pertama la..aku igt agy,ari pertama aku menjejakkan kaki ke sekolah aku tu,then aritu la aku jmpa ngn dia...aku pun xthu apa yg wat aku suka kat dia..mgkn wajah dia yg manis kott..haha..then xsangka gak lah,aku xbertepuk sebelah tgn,wlpn aku thu dia ade awek masa tu,tapi dri cara dia,aku thu dia jga ade hati pd aku namun aku wat xfhm jerr..almklm lah, kksh org kan..Then nak jadikan citer, kami para pengawas ni dipecahkan tuk beberapa kumpulan..aku xigtlah berapa kumpulan keseluruhannya tapi yg aku igt aku ni kumpulan yg ke 9. So,masa mlm pertama tu,aku tidur kt dlm khemah ngn geng2 lain..aku terpisah dri geng2 aku sbb khemah xckp..mlm kedua tu bru aku tidur ngn mmber2 aku kt khemah solat(lg luas)..setiap kumpulan diberi facy msg2 n abg facy aku nama dia aku dah xigt dah,dri KuiM,mmg hensem la..dia selalu bg drngn kat ktorg dgn setiap kerja yg ktorg kene wat..mmg ramai gaklah nk berhimpit ngn abg facy aku ni,tapi aku je tak..haha..enth lah,sbb pintu hati aku tertutup kot..hahahhahaha.....masa mlm kedua tu,ktorg kene jalani aktiviti night walking tau..beratur lah dri kumpulan 1 sampailah kumpulan yg terakhir.. mengembara gak la masa tu..mmg gelap gelita..kiri kanan pokok kelapa sawit,pokok getah.. seram tue..yg menakutkan biler setiap org dilepaskan srg2 msk dlm hutan..bnda2 yg bercahaya seperti torchlight,lighter sume diambil..pandai kau lah jalan...mak oii, mmg malang btl ahli kumpulan 1. nsb bek aku ni kumpulan 9,maka kami sekumpulan pun pasangla strategi..Nasir selaku ketua aku dlm kumpulan mengarahkan,biler setiap sorg msk,berhenti ditengah jalan n tggu yg len2 biler sume dah smpai kat tgah jalan,bru ktorg meneruskan perjalanan sama2..biler tibe time ktorg,satu per satu dilepaskan..bile time aku,huiw...korg nk tahu..tibe2 aku jdi pening,sbbnya aku jadi blurr sbb mmg aku xnmpk jalan lgsg..rasa cm xjejak ke tanah..pokok kiri kanan pun aku xnmpk n aku berhenti skjp tapi org yg hndle tu marah sbb aku berhenti n xmeneruskan perjalanan..tibe2 aku rasa, aku jalan mcm org mabuk..huhu.. sampai tngh jalan,aku pun berhenti..mmg gelap aku ckp ngn korg..xnmpk apa lgsg. biler sume dah ade,ktorg sume berpaut pd ketua ktorg,Nasir..tapi masa tgah2 jalan tu tibe2 ktorg nk terjatuh,rupanyer2 si mangkuk hayun tu pasang perangkap kat tgh jalan..mg masa tu menjerit n lantaklah main pegang2 ngn lelaki..aku igt agy,aku trus pegang tgn si Nasir tue..nk wat cmner,mmg gelap gelita..sape tak takut n tibe2 ktorg terbau kapur barus..then dgr lah bunyi org buat suara hantu..tapi suara hantu tu aku xseram sgt pun sbb aku tahu suara buatan jerr..then after main game tu,ktorg berkumpul semula kat khemah then setiap kumpulan wajib anta serg wakil tuk luahkan apa ktorg lalui masa berjln dlm gelap tdi..mmg sume luahkan rs xpuas hati..ade yg menangis gak sb mgkn dia terkejut kan..huhu..mgkn dia ni seorg yg lemah semangat..ade yg xblh blah siap tercium huhu..nsb bek tercium pipi kalo tang mulut,xtahu la aku..hahahahha...then,yg meremang bulu roma ktorg biler de srg nie bertanyakan pd facy,siapa yg baring berbungkus mcm mayat kt tengah jalan?? then sume facy xmengaku..then dia tanya lgi sekali,siapa yg baring kt tgh2 jalan..then ketua facy kata, kami xde berbungkus n baring kt tengah jalan..then masa tu,sume org dah seram....mana taknyer, sume facy kata,drg xwat..maknanyer............faham2 sndrilah yerr..aku xnk ckp.. Then pas sume dah luah kan rsa hati...then,facy lak yg luahkan rs hati drg..korg nk thu spe yg tampil kehadapn?? ermm,si ex secret admire aku tu lerr.. korg nk thu dia tegur apa.. dia kata, 'wah seronoknyerr, gurl pegang2 tgn boy...siap berpaut2 lgi..pegang2 tgn..seronoklah si lelaki tu yerr..' aku tahu dri cara percakapan dia,dia senarnya jeles..dia sindir aku la tu..tapi bkn aku sengaja pun sbb time tu sume nk jatuh sbb ade org pasng perangkap kt tgh jalan, sbb tu ktorg saling berpaut antra satu sama lain..then,esk paginya ktorg bersarapan kat dewan makan..pgi tue,ktorg mkn kat atas rakit n rakit tu diatas tasik..mmg romantik...dikelilingi dgn taman bunga..n tgk suasana yg tenang...
then,masa wktu zhor,aku solat lambatlah sbb apa aku xigtlah..then,masa nk siap2 tu..tibe2 ckgu aku lalu..pandang aku xberkelip lak tu,yela,mana taknya..dah la time tu aku xpakai tudung..mmg ckgu gatal..menyumpah2 aku dlm hati..'hah,dah puas tgk aku xpakai tudung??!!''eii,masa tu aku mmg geram...tapi sabar jela hati nie...sepanjang aktiviti dijalankan,aku tahu si secret admirer aku tu selalu perhatikan aku,tapi aku wat xfhm jela..bgi aku aktiviti paling best dimana ktorg kene wat aktiviti2 yg dijalankan yg besenyer dijalankan di PLKN..kira aktiviti lasak lah.. tapi yg aku xley lupa, ktorg kene meniarap kat dlm lumpur n kene lepas meniarap kat bawah dawai..mmg tersiksa lah masa nk meniarap tu,sbb lumpur tu menarik seluar aku..aku nk bgn nk tarik seluar,tapi aku dgr Nasir xbg aku bgn nnti kepala aku terkena dawai...then,pas lepas game tu,seluar aku dah sampai peha aku..tapi nsb bek,bju aku panjang n seluar track aku berjaring..then ku lari one corner,aku betulkan seluar aku tapi aku terperasan,yg de srg lelaki tua nie,perhatikan aku..dasar lelaki mata keranjang..huh!! terus aku g ke chckpoint terakhir iaitu berkumpul di tmpt perhimpunan..mmg sume muka dah comot, dah mcm apa enth,aku pun xthu..hahahha..tapi tu la aktiviti yg paling best bg aku..then masa nk balik semula ke sekolah, ktorg kene berkumpul ngn kumpulan pengwas msg2 n aku terperasan yg ex secret admirer aku duduk xjauh dri group aku duduk n tibe2 aku terdengar dia memetik gitarnya dan memainkan lagu kesukaan aku 'Belaian Jiwa'.. Namun itu semua kenangan..aku xkan kembali kpd dia sbb terlalu byk kenangan pahit antara aku ngn si dia tue.. Masa dlm bas aku hnya pndg kosong je pd dia tu..biasalah perasaan kan..tapi aku ego dan bgtu jga dia.. emm,tu jela citer aku nk share tuk arini..


aku yg dah penat menulis-PBHT

0 comments: