BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, July 23, 2012

kisah aku bersama L & A

Diam xdiam dah masuk ramadhan yang ke 3 kan..Syukur alhamdulillah kerana masih diberi peluang.......


But,for today..aku xnak post ttg episod ramadhan ke 3..bukan sebab apa taw... cerita nya hampir sama shja dengan rutin harian yg sebelumnya. Puas aku fikir, apa nak kongsi kan erk dalam blog aku niyh.. and 1 evening beberapa ari lepas lah.. aku teringat kisah tahun 2002.....

hah?? tahun 2002?.... yela... at that time aku masih lagi di kota singa dan berumur 12 tahun. (when I was in primary 6).. Eyh? sorry2 guyzz.. juz not sure samada pri 6 or 5.. ala..lebih kurang je la kan. xberapa nak hingat lah!! haha.. almaklum, umur dah makin meningkat la katakan  = ='

So, member aku L ajak keluar. kitorg mmg baik dri darjah 3 sampailah darjah 6. xpernah gaduh lah...selalu lepak umah dia, dia kenal ibu aku n aku pun kenal ibu dia.. so, 1 day ni.. dia ajak aku kluar g mana eyh? aku xhingat la nama tempat tu tapi yang aku hingat tempat tu kira cam kat TIMES SQUARE taw.. byr RMbape2, boleh men cam2 game.

kat kota singa kan jarang wat cmtu, so dia ajak g. Masalahnya, aku ni kalo bab kuar jauh2, parents aku xlepaskan. kalo setakat area2 rumah je..xpela gak. And mmg tepat sangkaan aku time tu. hasrat aku ditentang keras...

NO!-kata ayah.... dan begitu juga ibu.

kata itu pernah juga diberikan semasa L mengajak aku ke WOODLANDS SPORT STADIUM untuk mandi swimming.

aku sedih sangat... tapi aku xputus2 memujuk ibu ngan ayah...

BOLEH LAH AYAH, GPUN BUKAN SELALU ADA KAT SINI. ALA, BOLEH LAH.. AYAH JANGANLAH RISAU, KAKAK PANDAI LAH JAGA DIRI... IBU BOLEH LAH....

lebih kurang cam tu kot ayat aku... haha (nak pergi punyer pasallah katakan.

Mula2 xdapat gak beb! sampai dah merajuk2 dah ni.. MOGOK lah konon,tunjuk muka toyerr and akhirnya ...........

OK,KAKAK BOLEH PERGI TAPI DENGAN SAPE? -tanya ayah

BETUL KE NI? (time tu muka dah bersinar bak suria hah).. NGAN L & A.- jawab aku

So, aku pun apa agy...... macam kera kene belacan lah.. cepat2 kol L n bgtaw yang kali niyh aku lepas..haha... ye lah, selalu kene RED LIGHT jer... tu first time dapat GREEN LIGHT... Si L pun pada mulanya cam xcaye gak.. Biar betul dak PBHT ni ley kuar but akhirnya dia yang menjerit lebih kat talipon..Adeeeesss, sakit telinga aku di watnya L oiiii....... kehkehkeh... (bkn men suka lg dia)

hah yang pasal A tu plak, aku suh L yang gtaw n ktrg deal jumpa kat Admiralty MRT Station. Aku pakai blouse warna Maroon and pakai skirt labuh baldu coklat and aku siputkan rambut dengan littly beberapa sepit kecik... nampak sangat comel bile ibu sepitkan rambut ikal aku time tu je la..haha... L lak pakai blouse hitam and skirt hitam paras lutut sama ngan A. L lepaskan rambut manakala A ikat rambut satu.

So, ktrg mulakan perjalanan ngn naik MRT...dri Admiralty hinggalah ke hujung kota singa. And masa kat dalam MRT tu, tinggal ktrg bertiga wif one guy yang btl2 duduk kat depan ktrg. N that guy kan some kind of weird cara dia duduk.. makin lama, makin dia menjatuhkan badan hingga kan kaki dia dah terkena tiang tengah (pole) ngan ktrg n berkelakuan mcm seorg pervert! member2 aku mulakan silang pangkah kaki drg.. nsb bek aku pakai skirt labuh time tu..haha...

so,station yang terakhir tu, that guy turun.

L, NI DAH SAMPAI PENGHUJUNG KOTA SINGA... MN NAK TURUN NI? -tanya aku.

rupanya member aku ni dia terlupa turun interchange MRT kat ner... So, ktrg turun kat Station MRT Somerset kalo xsilap aku lah then nek ke Jurong..(maybe, aku xhingat lah)....

So, bile dah smapai kat destinasi yang nak dituju...masa nak tap Ez-Link card ,xlepas.....ktrg bertiga sangkut, xley kuar dri lepasan 'telan kad' tu. apa nama dia aku pun xthu la... tapi korg mesti faham kan maksud aku, kecuali yang xpernah nek kenderaan awam lah.. Oooppsss!!

Nsb bek abg yang jaga bhgn operation tu tlg.. siap cakap AWAK NI MESTI DAH LAMA KAT DALAM MRT KAN? SESAT KER?.....

YUP, KTRG SESAT TDI..DEKAT 2 JAM. XIGT TUKAR INTERCHANGE KAT MN. HEHE -jwb member aku....

So,alkisahnya sampai sana dalam kul 11am kot. pas byr tiket sume siap pakai gelang cam nak masuk SUNWAY LAGOON  tu... n siap bercop kat tgn ni hah...

permainan pertama men tongkang! tapi tongkang ni ada org yg bw kan lah... kira mcm roller coaster..ada yang handle.. kite tinggal naik je la..and tongkang ni akan naik ke slide biasa and slide yg agak tinggi. setiap slide tu akan snap pix sape2 yang nek la dengan mengambil pix candid setiap penumpang. setiap tongkang cume boleh nek 3 org. Maka genap lah kami bertiga.

permainan ni mmg ramai yg suka...beratur panjang beb! tggu giliran setiap 3 org yerr... tongkang cume de dua jerr... kalo xsalah lah... 

Nak jadikan cerita bile turn ktorg, baru je masuk tongkang ni.... tetibe.....

ADIK PANDANG-PANDANG..PANDANG PADA SIAPA... KALAU PADA ABANG HAII GEMBIRA RASANYA... ADIK SENYUM-SENYUM...SENYUMAN YANG MENGGODA....

belum sempat abes abg tu nyanyi........

DIAM LAH - kata A...........

malu nya bukan main lagi... tertunduk kami bertiga.. memang malu habiss.. dah la ramai orang kat situ, memang jadi perhatian betul...

OI BRO, KAU JGN LAH KACAU DRG.. KAU TGK, MALU DRG TAW. KAU DAH DE GF PUN NAK KACAU LAGI..BAGI LAH AKU CHANCE PULAKK- kata kwn mamat tdi tu..


MANGKUK HAYUN TOL - aku cakap ngan member2 aku.. Igt kan nak back up, rupanya 2 x 5 jerr... 

tapi memang best la naik tongkang tu... cume aku geram bile abg2 tu main2 kan ktrg... tahu lah dorg ley perhatikan ktrg melalui computer.. ada ker patut dia stop kan tongkang tu kat tengah2 semak.. kuang asam betul....

member aku pun apa agy.. VAVIII BETUL LAH DRG NI - kata mmber aku..

OIT,ENTH2 DRG DENGAR KITE NGUMPAT DRG X? - aku yang cakap....

adalah dalam 10min bru tongkang tu jalan balik.... bile tongkang turu slide...... memang best sebab kene SPLASHING  WATER!! memey basah lah side tangan sume..tapi great!

time nak sampai ke station tu balik, cepat2 kitrg klar dri tongkang and get lost... xpandang sesape pun...

after that men itik kat swimming pool.. kite kene kayuh itik tu tapi xadventure sgt lah.. xbest.. membuhsan kan.. so, next game g main kapal besar tu... yang goyang2 ke kiri n kanan... ktrg duk kat seat belakang sekali.......

Igtkan duk seat blakang selamat..kira xde la takut sangat tapi mcm nak menempah maut siakk... ktrg duk kat side belah kanan so bile kapal tu naik tinggi ke side kanan... woi!! menjerit2 ktrg.... kalo xpegang kuat2, boleh jatuh oohhhh.... memang mcm nak melayang nyawa lah... bayangkan nak tggu abes 7 kali tu..mcm nak pengsan......

turun je dri kapal tu, konferm PBHT mabuk yang amat.. time tu ckp ngn mmber yang terasa nak muntah.... jalan pun dah xbetul.. haha... 

then after beberapa mins.... keadaan PBHT kembali stabil. L ajak naik Roller Coaster Panasonic. A awal2 dah surrender.. dia xberani naik roller coaster. aku memang xkisah cume L kata agak bahaya ckit la.. sebab keadaan Roller Coaster dia xsama dengan yang biasa kite naik tu. and kite xkan nampak suasana rail nya sebab ianya dilakukan dalam sebuah bangunan yang gelap. kite hanya akan nampak RC shja.

Setiap RC hanya ada 4 seat dan seat hadapan totally tiada penghadang apa2... hnya tmpt pemegang je bg sesiapa yang duk depan. ktrg lak duk kt belah belakang. xdela seram bile dudk belakang seat depan kan... masa mula Rc dah gerak, rasa seram sejuk gak...... mula2,ok.. lama2 macam hape!! mcm mengalami earthquarke kot!! dia punyer sakit biler RC tu dalam keadaan yang sangat laju then wif the fast motion dia tukar rail kiri kanan on the spot.. sakit pinggang bile badan kite terhentak ngan RC kan then yg kelakarnya badan melambung2 L nek atas peha aku,n aku pun nek atas peha L.. haha... Nsb bek time tu masih kuwusss... N nsb bek L pun kecik je orgnya.. hahahaha............ ke kiri,ke kanan, ke depan ke belakang... melambung2 badan ktrg... dengan jeritan yg sangat kuat....... Adeehhh....... boleh patah tulang dibuatnya... 

masa turun nak keluar dri bngnn tu, aku terdengar si penumpang yg duk depan tu cakap...

BOLEH MATI LAH MCM NI! - bengang la tu....

then after that sebelum balik ktrg nek agy tongkang tu, tapi kali ni wat bodoh jer ngan mamat2 tu... n sebelum tu... xsangka lak yang ada sekumpulan guyzz ni yang duk perhatikan ktrg sampai lah drg duk tegur...

ASYIK MUKA DRG JE YANG NEK TONGKANG NI...

member aku pun jwb SUKA HATI LAH..

adehhh, mcm2 hal la... tapi moment ni xkan aku,L and A lupakan. masa dalam perjlnn balik ( dlm MRT) ktrg asyik tergelak jer bile teringt kan abg Tongkang tu nyanyi lagu Senario.

but sebelum tu... ktrg de gak singgah kat Ang Mo Kio, tggu mak nya L dtg and g join satu community event kat sana n xsangka dalam event tu... jumpa la adik nya Dato M.Nasir.  xthu la apa dia wat kat sana.... selesai event, trus straight balik Woodlands...luckily mak L nak anta sampai depan rumah.. ye la.. at that time kul 11pm kot...

ok.... sampai disini shja coretan tuk malam ni... 


stay cool- PBHT




0 comments: