BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, March 12, 2012

Ragam Abg Teksi

salam guyzz... p kbr korg sume?? sihat x niyh?? ....urmm arini aku batuk2 sikit lah..hihi.. 
tapi xpe.. still ley maintain agy niyh...


urmm... arini nak post sal apa erk? aku pun nga xde idea niyh senarnya tapi hati ni tetap gak nak post something kat blog kesayangan aku niyh.. tapi aku nak citer apa erk?? ada x kisah hidup aku yg aku xshare ngn korg......... Ok la.. story niyh xde la best sgt kan tapi sekadar nak kongsi bersama......


Kisah niyh berlaku tahun lepas dlm musim Hari Raya Aidilfitri..masa niyh aku nga menjalani Latihan Industri di Kuala Lumpur... time tu pas habis kerja, aku ngn srg lg dak LI nama dia AB...ktorg g makan n jalan2 kt Wangsa Walk... nak jdikan citer dlm kul 9pm aku pn nak balik lah kan... yg si AB ni.. pakwe dia amek.. so, nak x nak.. aku kene lah balik srg2 naik cab. 'Adik nak pi mana?' tanya salah seorg pemandu teksi... 'PV10 please'........


so,aku pun naik lah teksi sorg abg niyh.. aku igtkan dia cina sbb wajah dia cm cina rupa2nya...melayu. Pada mulanya dia bagi salam tapi aku ragu2 nak jwb ialah dah wjh cm cina..mana ley jwb kan.. haha...


aku igtkan..dia niyh cm pemandu teksi yg len..dok wat hal sendri jerr rupa2nya... Salam dia merupakan 'intro' utk berbicara ngan aku... urmm...(dlm hati aku, meluat yg amat)


abg teksi : kenapa kawan awak xnaik teksi sama?


aku : oh.. dia nek motor..


abg teksi : Oh pakwe dia amek la erk?


aku : xdela... dia tggu kwn gurl lah ( aku sje bhng mamat niyh)


abg teksi : aik, jarang gurl bw motor..


aku : urmm.... 


abg teksi : tadi dtg Wangsa Walk naik apa?


aku : naik abg...


abg teksi : abg sayang ker??


aku : xla.. abg betul lah...


abg teksi : yeker?? ley caye ker niyh?? knp abg xanta balik??


aku : dia kata dia nak amek tapi tetibe dia de hal ngn member2 dier.. ( aku sj reka cerita..)


abg teksi : awak niyh duk kt PV10,duk umah sewa ker?? 


aku : xla.. ngan makcik sy.. 


abg teksi : oh..urm awalnya balik...awal lagi niyh...


aku : dah nama pun tumpang umah org.. kene lah jaga sikit perangai... nnti org xsuka.. lg2 perempuan kan...


abg teksi : betul tu.. urmm bes abg awak duk mana lak?


aku : erkk...abg sy duk kat keramat...


abg teksi : aikk, cmner ley terpisah?


time tu aku mati akal kot... mampus kalo dia tahu sume niyh aku tipu..haha.. tapi kene pandai cover beb!!....


aku : erk,cmni.. abg sy dia yg dtg dulu kat kl niyh.. so dia sewa umah ngn member2 dia kat keramat. xkan la sy nak duk kat umah sewa abg sy tu.. kan sume llki...sbb tu sy tumpang umah mkcik sy...


abg teksi : Oh....


nasib bek explanation aku ni msk akal gak walau aku xrangka dlm kepala otak niyh.. hihi.. main redah je jwb soalan dia niyh...


abg teksi pandang aku kt cermin pandang blakang...berderau darah aku.. dlm hati.. cepatlah sampai.....


abg teksi : urmm, biar sy teka... awak niyh ade 5 bradik kan??


aku : hah?? (terkezuutt jap ) hihi... btl la tu...


padahal..............salah!!


abg teksi : urmm..awak mesti anak bongsu kan....


aku : betul!!! (dlm hati... wekk!!!)


abg teksi : tu la sy dah agak dah.. sy ni bab nujum2 mmg pandai.. besenya sy teka mesti btl.. hihi ( sambil tersengih mcm kerang busuk)


betul kepala otak kau, aku berkata2 dlm hati...


abg teksi : dah berapa org yg khwn?


aku : ahh?? urmm.. 2 dah khwn... ( temberang aku lg)....


best plak rasanya memperbodohkan org niyh.. lagi2 dia layan semua pembohongan aku.. hakhak... tu la sape suh menggatal...


akhirnya sampai jugakk... kat depan condo PV10.. alhamdulillah... aku dah bebas dri teksi driver yang sungguh membuatkan tekak aku loya....


hihi.... esknya..aku story kat staff tmpt keje.. drg sume dok gelak....


kla... ni je yg mampu aku share.. seyesly aku xde idea senarnya... kite jumpa di lain topix yerr tapi di ruangan yang sama....




Full Of Love - PBHT  

0 comments: