BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, March 10, 2012

kisah arini

Assalammualaikum guyz... harap korg sihat la hendaknya yerr?? aku?? aku sihat jerr wlpn tulang blakang ni msh xok agy kan... dekat 2mggu gak la menderita.. tapi nk wt cmner kan.. kawal je la pergerakan niyh...hihi..


urm.. midnight2 cenggini.. aku nk share ckit la story apa yg berlaku pd arini.. my scheduled tuk tarikh 10/3/2012....


arini member aku (dak kelas aku) dah pun sah bergelar isteri org.. nama empunya diri niyh ialah Nur Aimi binti Selamat ( ceh!! siap nak nama penuh)... biar lah.. bkn aku citer buruk pun sal dia.. cerita tentang hari bahagia dia bersama teman hidupnya iaitu Zam Azizul. urmm.. perkenalan drg niyh mula masa msg2 kerja kt duyong. member aku niyh dulu kerja kat kedai Vinson and psgn dia niyh meniaga kat pasar malam jual buah-buahan.. aku rasa org2 yg sllu g pasar malam kat duyong & air molek mesti kenal punyer.. tgk muka je dah familiar.. mcm kenal je abg niyh..hikhik....


Org kata, kalo dah jodoh tu, xkan lari kemana la kan... walau kite bercinta sakan mana pun,kalo si dia bkn jdh kiter..  mmg bukan lah...


So, smlm agak depressed ngn keputusan yang harus diwat samada ikut fmly g bercuti di PD atau hadiri majlis mmber aku niyh.. tapi hati aku xde tuk nk join bercuti ke PD niyh.. nk tahu kenapa?? sbb sepupu yg len sume xder... so, apa function seyh... tol x??


kalo setakat nak bermesyuarat 'buat ketupat' tu... urmm.. better xyah follow kot.. sbb bese nya yg suka 'menganyam ketupat' tu bg la kt mak2 ktorg... mmg dri pagi sampai ke pagi xhbs2... haha.... btl apa..bkn setakat mak2 ktorg niyh.. mak2 korg pun kalo dah jmpa adik-bradik mesti ade jerr nk cerciter kan...hihi...


So, pagi2 lg ibu aku yg tersyg niyh... dah sibuk masak kat dapur.. aku?? aku duk kemas brg2 yg patt la.. sbb almaklum last min decision la katakan... time tu gak la nak pack2 brg kan... konon aku decide nk ikut drg sbb ma sepupu xde mmber katanya.. tapi my mum xbg plakk... dah tu, den dongar je la ckp dia... lastly den la calon yg tersingkir dri senarai pergi ke Port Dickson... sedih x???


pasti sedihkan... ahakkzzz.....


seperti biasa la..Puan Jamaliah Adam kalo nk pi mana2... dia punya masak..mak aii.. mcm setahun nak berpicnic kot!! aku yg tgk keadaan dapur mmg tension yang amat...tu bru tgk keadaan jerr.. blm dgr leteran dia yang bagai machine gun plus meriam buluh tu.... hai... sabar je la... nak xnak telan beb!!... ahakzz...


aku nk gthu ni... agak2 kalo ibu aku niyh tengah kelam-kabut kt dapur sambil mulut dia duk bising2... jgn duk tegur... nnti agy dia hangin 1 bdn... kalo dia tnya bru jwb... kdg2 tu biler aku mai nk tlg... ade jerr yg xkene kat mata dia... cerewet bebenor lerr... sbb tu aku kalo duk dapur tggu ibu aku xde kt umah... kalo x... urmm... mcm2 dia nak tegur.. itu xley.ini xley.. lama2 aku kata... ibu je la yg masak eyh... ayu kemas umah.. (sambil muka tersenyum pahit)...


aipp..tu bkn krg ajaq tau.. tu kata2 yg diucapkan selembut sutera..haha... korg nk tahu.. nk pi PD ni jerr... 5,6 jenis lauk pauk ibu den masak tau... konon nk bertolak kul 10am.. aunty aku yg kat air molek dah kol... 'kak ayu... bibik jamal dah siap?'
'Lom la kakak....dia tgh sibuk masak tu..'    'Astaga...kata nak bertolak kul 10am.... ktorg dah tggu dah niyh'... ' kakak kene fhm ibu akk tu jns cmner...' 'ok lah... bye'............


tgk..... kan dah kata.... org lain nk g picnic relax jerr.. tapi my mom like 'Supermak' u know... everything she wants to be perfect and complete... kalo aku dah khwn and de anak pn nnti.. aku nk jdi cm ibu aku.. bwa bekal dri rumah... xyah membazir duit beli and makan kat luar...


so, pas sume siap, dlm kul 11am my mom n adik bongsu pun bertolak n amek adik dia n anak2 buah dierr..straight g PD and drg sampai around in the afternoon.... 


Kisah aku lak kat rumah......................
kul 12.30pm tdi aku siap2 dengan memakai kebaya hitam dan dikenakan dengan tudung sarung berwarna coklat dan pakai heels coklat....dan tggu member aku dak ecah amek kat umah..... 
Sesampai di rumah pengantin perempuan, aku bagai terkejut.... aku nampak si dia ( seseorg yg pernah aku minta ms zmn skola dlu, sebaya ngan aku).... dia sedang tidur kat koridor umah mmber aku niyh.. rupa2nya dia la cameraman.. haha..


jujur aku kata perasaan aku terusik la sikit namun aku xnak la layan sgt benda2 niyh... almaklum lah dah lama aku xjmpa dia... dekat beberapa tahun gak la since pas SPM ritu... skung umur aku pn dah lanjut kan... ahakzz....


sepanjang berada di umah mmber aku niyh.. kdg2 mata ni nk jgk tgk si dia.. tapi aku terkejut gak... biler tgk dia smoking... alahai.. knp lah ko mesti smoke erk? itu la yang menjdi persoalan dlm benak aku time tu... kan bagus kalo dia xsmoke...( aikk?? sape la aku nak tegur org kan).... aku prefer guys yg xsmoke kalo blh la kan... tapi kalo dah jdh ngn guys yg smoke, xley nk wat pe la... cume akan de 1 syarat yg akan aku ttp kan.... dont ever smoke when u r with me or in front of me..... haha... Cam kejam je ayatkan.... tapi itulah kenyatannnya..ahakzz...


urmm... arini kerja ktorg amek gambar and bergurai senda sesama sndri.. almklm la lama dah xjmpa kan.. hihi... tapi sorry la... aku malas lah nk upload gambar dlm lappy.. hihi... org kan tahu... aku ni serba-serbi pemalas... haha... sbb mlm2 cenggini kan otak aku melayang2 ckit... aku cume suka menaip jerr... upload malas.. kihkih....


biler terpandang kan wajah pengantin perempuan... and brg2 hantaran... jeles... lg2 tgk drg bersanding.... jeles2!!!! sumpah aku jeles... xthu nape..... hikhik....


mungkin ni la naluri kan... xpela... aku pn xley layan sgt bnda2 cmni.. sbb jodoh ni adalah Rahsia Allah swt. kalo sampai seru.. aku khwn lah.. kalo xde seru..aku xkhwn lah..haha...


Kla.. sampai sini dulu ruangan tuk mlm niyh...
 aku dah malas lah nk menaip wlpn cerita aku msh panjang... dah mcm2 aku rangka dlm kepala otak niyh.. tapi akan aku citer di lain waktu ye syg2 ku... @___#


Full Of Love-PBHT   

0 comments: