BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, February 4, 2011

sakiti hatiku

Assalammualaikum semua..apa khbr korg? aku harap korg sume sihat la yekk..ermm pd mulanya aku agk berat gak la nk bercerita ttg cerita yg nk aku share kan ngn korg arini krn ianya sungguh melukakan hatiku..tapi xpela..aku nk kongsi apa yg berlaku 2 hari lepas semasa aku nk pulang ke rumah aku..Aku bertolak dri ostel dlm kul 10.30am dan menaiki teksi hingga ke stesen komuter ukm. dri komuter ukm aku aku akn menggu komuter ke arah seremban. nk jdikan citer tren pun sampai n aku menaiki di suatu coach wanita ttpi ade la dua org lelaki di situ srg lelaki india bersama dgn anak dan isterinya dan seorg lg lelaki melayu. pada mulanya aku hnya memandang sepi je ttpi lama-kelamaan lelaki melayu yg lengkap ber T-shirt putih, berseluar track putih, bertopi berwarna putih dgn sun glasses nya diletakkan di atas topinya..lelaki tu tinggi dan mmpunyai paras rupa..bntuk bdnnya mmg cntik blh memwatkan stiap wanita yg melihat terpegun dgn ketrampilannya..Namun apa yg menarik perhatian aku,kerap kali dia membalas msg di hp nya..bukan niat aku nk menyibuk hal org..aku paham sangat mgkn dia bermesej dgn buah hatinya atau mungkin juga isterinya..tapi yg wat aku musykil bile dia asyik mmbalas dua hp pd msa yg sama..sekejap hp warna hitam,sekejap hp warna merah..hai lelaki..tahu lah awk tu hensem..xkn la sampai ade dua awek kot..aku mula rs ragu2 dgn lelaki nie..kadang2 dia pandang juga pd aku namun aku melarikan pndgn krn xmahu dia sedar yg aku perhatikan dia..tapi bile aku memandang wajahnya betul..aku mula tersedar bhwa raut wajahnya,senyumannya,perwatakannya yg sukakan budak2 xubah seperti si dia yg pernh hadir dlm hidup ku.. cara dia mengusik seorg budak lelaki india yg lbh kurang berusia 2 atau 3 tahun sungguh menyentuh hatiku..dan cara dia tersenyum pd budak tu mmg xtumpah seperti si dia.. Tibe2 jiwaku menjadi sayu..aku mula teringtkan si dia..aku memerhatikan lelaki tu dan aku ingin memastikan yg lelaki tu bukan si dia..dan mmg ternyata bhwa lelaki tu bkn dia..wlpn raut wajah mereka mmg serupa.Hatiku walang..dan tanpa aku sedari mataku sudah berair..wlpn aku cbe tahan namun airmata aku gugur jua..mgkn krn aku terlalu mengikut perasaan..semakin aku cuba tuk melupakan tapi semakin ramai yg dtg pdaku dgn berwajah yg seiras dgn miliknya..mmg hatiku terusik..setiba je di stesen seremban,dia memakai sunglasses nya dan aku memuji ttg kehensemannya..mmg aku tak nafikan tapi hatiku bgtu sayu bile aku memandang wajahnya seakan2 aku ternmpkn si dia.. dia jga mmandang aku namun aku buat tak nampak...keluar shja dri stesen kini aku trus meluru ke arah teksi tnpa memandang lg kearahnya sesungguhnya aku xdpt menahan perasaan bile memandang wajahnya...Aku mula sedar yg aku ssh sgt tuk melupakan kisah lalu aku namun aku jg sedar diri yg aku tiada apa lg dlm hdp si dia..


Aku-PBHT 

0 comments: