BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, August 23, 2011

Kisah Ramadhan Aku

Malam ni...aku terasa ingin menyinggah ke page si dia...insan yg aku kenali tahun lepas,dan jg jatuhnya pada bulan ramadhan..bile betandangnya bulan ramadhan pd tahun ni...hati aku bagai terusik..teringat kisah ramadhan tahun lepas. aku mengenali si dia yang aku gelar R. aku berkenalan dia salah satu laman sosial. pada mulanya, aku xberapa minat untuk berkwn dgn lbh lnjut krn aku jga mmpunyai kisah aku yg tesendiri..ttpi disuatu pg kami telah betukar email id ym...dan dri situlah bermulanya perkenalan aku dan si dia..dia pagi hari dimana setiap insan sdg lena di buai mimpi,aku pula sedang mengulangkaji(xtido) dan bgtu juga dia disebelah sana sambil menanti msknya waktu azan subuh bekumandang...selepas itu kami pn betuka2 nombo talipon..tapi aku xpenah cntct dia wlpn ktorg da bertukr no phone..tibe2 1 ari,msa aku sdg beborak2 ngn member2 aku sementara tggu waktu berbuka,aku dapat panggilan..aku baca nama yg tertera..tenyata dia...ktorg pn bebual...aku pn xigt apa yg ktorg bualkn... dan sejak dri tu,setiap kali msknya waktu berbuka,pasti akan de mesej msk mengucapkan SELAMAT BERBUKA PUASA..dan aku igt lg msa kat bilik mmber aku,aku tgah beborak ngn mmber ni then mesej dia msk,so aku ni jai menaip tapi mulut becerita.. korg nk tahu apa yg aku sent kat dia??? aku sent SELAMAT BERPUAKA PD AWK JGK.. nk xnk,dah ter'sent kan..huhu..mmg malu la time tu..trus aku minta maaf kat dia..aku ckp aku tersalah type..sbb leka..pd msa ni,aku malas jgk nk layan dia sbb tu aku endah xendah jer...hampir setiap hari dia mesej mmberi ucapan bebuka pd aku namun aku hnya mengucapkan yg sama pd dia kembali..tak telintas untuk bekwn ngn dia ngn lebih rapat..namun segalanya berubah ketika menjelangnya hai raya tahun lepas, dari ari pertama ari raya, kami betukar2 gambar then dri situ lah aku mula rapat ngn dia..bkn kerana wajah yerr,tapi kerana dirinya yg mmpunyai sikap yg sgt comel bg aku membuatkan aku rasa bahagia bile dgn dia...Namun ianya xbertahan lama bile aku membuka cerita disebaliknya yang hanya meretakkan hbgn aku dgn dia..mgkn juga salah aku tapi aku harus jujur dgnnya...rupa2nya hbgn yg kekal kini jga hnya sementara...dia yg aku haapkan untuk membantu aku ke jalan yg lurus kini pergi meninggalkan aku tanpa sebarang kata...tapi kini...aku hanya dapat menatap gambarnya yang kini bergelar kksh org lain...bkn lg milikku seperti dulu... Jauh disudut hati..aku menangis mengenang kisah lalu...kisah yg terindah mengenali si dia pada bulan ramadhan yang lalu amat manis bg diriku wlpn ianya hanya sementara cume.....

kisah Ramadhan Aku-PBHT

0 comments: