BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, March 19, 2012

lesenkulesenkujua II

hai..assalammualaikum semua... ^___^


malam niyh aku nak share kisah  jumaat pg yg lepas.. apa yg terjdi msa jmt lepas?? ala.. tgk tajuk pun dah tahu kan... mestilah berkaitan ngn lesen agung aku tu.. hakhak @__*


actually...jmt lepas aku de Pra-Test... kalo korg xthu Pra-Test tu memandu tu apa... ianya mcm pengesahan dri pihak QTI la.. samada blh proceed untuk test QTO (JPJ)...


sepanjang minggu aku berlatih kot.. drive dri kg aku sampai ke lebuhraya Muar then patah balik ke kg aku. kebetulan lak student2 kat tmpt kerja aku tengah cuti mid-term.... so aku decide amek pra-test mggu tu la... setiap ari abes kerja kul 4pm (ktorg dpt pelepasan awal 1 jam).. almaklum lah kan xde student.. aku akan bljar memandu dgn salah seorg pegawai jpj niyh..dia yg ajar aku dan tgk prestasi aku... alhmdlh sumenya baik jerr... 3 hari berturut2... aku akan mula blja dri kul 6pm dan balik pd wktu mgrb.... then pas mgrb sbg ke laluan jalan A tapi laluan jalan A tu, pegawai tu yg bwa....


akhirnya... ari jmt pun tibe... sepanjang dlm kete.. aku dok senyap jerr... malas nk berckp lebih.. aku lebih suka layan perasaan 'gementar' aku niyh dri layan pakcik niyh membebel kt sebalah aku.. enth apa yg dia ckp aku pn xfhm.. main ya kan jerr...


Sesampai je kt MSDC, pakcik suh aku bw ke jalan A sebelum aku wat pra-test.. so, aku pn bw lah.. Alhmdlh... sume nya alright.. masa bw tu aku xgementar mana dah... pakck pun kata.. dah ok.... then patah balik ke MSDC dan pakcik suh aku pergi cari pakcik yang pakai topi.


hah??................


pkcik : hah... awak pergi kat pakcik yg pakai topi.


aku : hah? pakai topi?? yg ne satu?


pkcik : ala yg pakai topi...


erkk!! pakcik niyh kan.. jgn la described terlalu 'general' sgt... byk kot pakcik yg pakai topi... aku pun soal lg.....


aku : dia pakai bju warna apa pkcik?


pakcik : ala, dia yg pakai topi lerr...


aku pun mengeluh...........


aku :  siapa nama pkcik tu?


pakcik : pakcik kassim nama dia....


aku : pakcik kassim????


dalam hati aku cakap... mcm aku kenallll jerr pakcik Kassim niyh...sabar je la aku ngn pakcik niyh... akhirnya pakcik tunjukkan aku pakcik kassim tu........


So, aku pun ikut je la... biler aku masuk je dlm kete...


p.kassim : bak sini lesen L ko.. ( ngn muka seyes dia tu )


aku : skung ke pakcik? (pdhl aku bru je duduk kt sbelah dia)


p.kassim : habes tu,xkan tahun depan kot! aku tangan kan bdk niyh!!


maakk oii... bhsa dia punyer la POWER!! takut aku.... tapi setahu aku semalam aku de gak belek2 beg duit, xnmpk lak lesen aku.. then bru aku tringat yg mlm sblm tu..pegawai JPJ tu asingkan IC & lesen aku dri beg duit sbb sblmnya aku tertinggal ber duit dlm kete dia.. masa dia g kerja, dia simpan beg duit aku kt umah dia tapi cume bw IC n Lesen aku je sbb ptg tu kan aku blja memandu ngn dia.. tapi dia da pulangkan kt ibu aku...


Nak jadikan criter aku xthu pn dia keluarkan lesen memandu aku.. tpi aku main serkap jrg jerr.. tnya ibu aku.. ade x pegawai tu pulangkan lesen L aku... ibu aku kata ada.. then terpaksalah tggu ibu aku sampai n serahkan lesen tu... bru lah aku ley amek ujian....


Masa memandu tu.. aku byk diam jer dri berckp..... org tua tu membebel kt aku pun.. aku cuma nyahut "Urrmmm"... sampaikan dia hangin ngn jawapan aku.. korg nak tahu apa yg dia cakap kat aku......................


pakcik kassim : Kau niyh dri tadi aku ckp kau balas "urmmmmm" jerr... cuba kau jawab " Ya"!!


aku : Ya pakcik. ( jawapan org hati kering)..haha...


malas aku nak layan org tua niyh..lama2 dia diam je la..


sesampai je kt MSDC, sokla pertama aku...


aku : pakcik, sy pass x?


p.kassim : aku xpass kan org.. aku lulus kan jerr..


aku diam sejenak...


aku : pakcik, sy pass x?


p.kassim : kan aku dah kata, aku xpass kan org.. aku luluskan jerr...


aku tenung wajah pakcik tu...............


p.kassim : kalo aku kata lulus tu pass ler mksdnya...


bru lah aku ley tersenyum...


sebelum keluar kereta... 3,4 kali aku ucap trimas kt pakcik sampaikan dia yang hangin ngn aku!! sebenarnya aku memang saje je nk bagi dia hangin ngn aku.. hakhak... ^___^


so, ujian jpj sebenar will be on 26/3 niyh... doakan aku yerr.. hihi...


debaran menanti - PBHT @___@ 

0 comments: